På Sveriges Radio



I går var jag som sagt på Sveriges Radio. Jag fick träffa och lyssna till VD Mats Svegfors, vice VD Cilla Benkö, direktör för Analys och kommunikation Jan Petersson och utrikeschef Per Eurenius. Vi fick sitta i SR:s styrelserum på sjunde våningen med utsikt över Gärdet och SVT. Något av det mest intressanta med seminariumet var "Journalism 3.0" som SR håller på att utveckla, med bland annat Radioleaks, nya sätt att nå ut till "publiken" och kanalen Alltid Nyheter som har en mer interaktiv roll. Andra kanske inte blir så imponerade av att vara på sådana seminarium. För mig var det dock väldigt stort, då jag är en storkonsument av SR. Jag lyssnar till P1 mellan 6.00 och 8.00 varje morgon. Mellan 8.00 och 9.00 lyssnar jag på P3 om det är någon rolig gäst eller roligt ämne, annars fortsätter jag med P1. När jag är ute och motionerar blir det Din gata eller P3 Star och på kvällarna och på jobbet brukar det bli Alltid nyheter. Således satt jag som trollbunden under seminariet, och mina imponerade ögon vilade på allt de kunde i Radiohuset. Mycket lyckad torsdagsförmiddag!



Kommentarer
Postat av: Sara

Tack du! Blev mycket gott. Ska äntligen gå in på Icas sida och kolla bilderna. Har knappt hunnit annat än baka idag =)Kram!

2012-04-13 @ 21:28:37
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Mia

Låter riktigt intressant! Hur kan du använda detta i ditt eget jobb?

2012-04-15 @ 15:07:46
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Jenny

Mia: Det var i jobbet jag var där, så seminariet var fokuserat på diplomatin och SR:s utrikesrapportering. Det var jätteintressant!

2012-04-16 @ 07:08:58
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0