Bondpigorna


Jag, syrran och min väns bebis redo för lammgos.

Gud vilket härlig förmiddag vi hade! Efter frukost gick vi ner till ladugården. Sedan satt vi i över en timme bland tackorna och lammen. Bebis somnade i min famn där jag satt i höet, och lammen kom och omringade oss och ville gosa. Det var en mycket fin stund. Efter ett besök hos min sömmerska med två klänningar till sommarens bröllop får jag nu lite down time innan det är dags att bege sig mot Hufvudstaden igen. Ännu en utomsockenes helg är till ända, och nästa helg stannar jag i Stockholm. På tiden, kanske. Ha en trevlig söndag!


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh vad mysigt! En gång lantis, alltid lantis. Jag älskar stadspuls men inget är så underbart som stämningen på landet, att vara ute i naturen när det luktar sådär gott eller att vara inne i lagårn med djur som aldrig stressar, som alltid har tid att gosa lite.

2012-04-22 @ 20:19:39
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag är nog ingen lantis, även om jag älskar att besöka landet. Min syster valde lantlivet, jag valde stadsdito. Perfekt, för då kan vi besöka varandra! :) Mamma och pappa är stadsbor i en liten stad, så det är precis mitt emellan. Some people have it all. ;) Du har så rätt angående djuren. Nästan inget är så givande, avslappnande och underbart.

2012-04-22 @ 22:26:26
URL: http://jennylinacarlsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0