Yta



Idag har jag guldbyxor på mig. Det är något på min yta jag har förändrat eller förfinat för att jag känner mig lite snyggare. Och då känner jag mig även bättre inombords. Den här ytan. Hur långt "får" man då gå? Det HÄR inlägget har startat en het debatt som sprider sig likt en löpeld genom bloggvärlden. Silkontuttar, handlar det om. Och i det stora - tjejer som kirurgiskt ändrar på sitt utseende. Ebba von Sydows replik hittar ni HÄR. Mina bloggvänner Christine och Mia har också svarat - HÄR respektive HÄR. HÄR listar bloggkommentatorerna alla bloggare de kommer på som har förstorat tuttarna.

Jag må plocka lite här, raka lite där och färga lite både här och där. Men jag tycker ändå till syvene och sist att jag duger som jag är. Och att det är så vackert, det där med kvinnor. Tjocka, smala, långa, korta. Jag tillbringade hela min högstadietid - och setbacks även senare - hatandes min kropp. Det får vara slut med det. Vi duger  som vi är - det är ju det som gör oss unika (dessutom - och det här har inte med diskussionen i stort att göra - är jag mer förtjust i små tuttar. Hade gärna haft mindre själv. Men det kanske inte riktigt hör hit). Vad tycker ni om denna debatt?



Kommentarer
Postat av: Anna

Det är konstigt det där, jag tillhör oxå en av dom som hatat sin kropp under tonåren och det är först nu när jag är 28 och håller på att gå mot förfall som jag insett att jag inte är så pjåkig ändå!! haha vilket slöseri

2011-11-21 @ 10:54:05
URL: http://nanniss.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Även jag har haft nöjet att följa diskussionen och jag är glad över att ha så många kloka bloggvänner som resonerar i frågan. Det är väldigt dubbelt, och ett högst individuellt ställningstagande. Jag tycker dock, utan att ta ställning till en enskild persons bakomliggande anledning, att det är ett tragiskt beslut. Varför kan vi inte lära oss att älska oss själva som vi är? Varför är det inte okej att se ut som vi blev skapata? Vad är det för samhälle och människor som sätter dessa normer?

Det är lättare sagt än gjort att säga att man inte påverkas, för det gör vi nog allihopa. Dock är det då viktigt att vara så pass säker på sig själv att man faktiskt inte faller för "grupptrycket".



Stor kram på dig!

2011-11-21 @ 10:54:11
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: kenza

waiting for you on facebook! ha ha ha I love it!

2011-11-21 @ 12:09:11
URL: http://caramelcaramelo.blogspot.com
Postat av: Helena Andersson

Kloka ord vackra kvinna!

2011-11-21 @ 20:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0