Middagsklubben - 1900

















Jag har med tre tjejkompisar startat en middagsklubb. Genom att en gång i månaden träffas ska vi beta av Stockholms restauranger. Vi turas om att välja vilken det ska bli, vilket kommer att bli mycket spännande. Vi är ganska olika i vår smak, tror jag. Först ut att välja var Fison och hon valde 1900, Niklas Ekstedts restaurang. Vi fick redan när vi klev in hälsa på Niklas himself, och servicen var mycket, mycket bra. Det åts råbiff, gös, kronhjort och hjorton, och det dracks tre olika goda viner i sällskapet. Vi har efter lite diskussion bestämt att betygsskalan är 1-10, och 1900 får en svag 7:a. Servicen var som sagt mycket bra, inredningen skandinaviskt mysig. Maten var god, jättegod, men ingen gastronomisk orgasm, som jag uttryckte det. Dessutom tyckte jag att det var lite störigt att höra dunket från vägg-i-vägg-liggande Kåkens musik från vårt bord som var placerat precis vid ingången dit. Det är dock verkligen värt ett besök, och jag kan tänka mig att återvända, kanske för att smaka maten inne på den lite högljudda Kåken. Musik är ju trevligt, om man är på det humöret.  Nästa gång är det Annas tur att välja. Spännande.

1900, Regementsgatan 66, Stockholm. Internetbokning HÄR, 08-20 30 10

Trackback
RSS 2.0