Tårtan







Många tycker att baby showers i allmänhet och blöjtårtor i synnerhet här kliché, amerikanskt och inte något i svennar borde ägna oss åt. Jag säger screw that! Anledningen till att jag gillar det är för att jag själv gått på baby showers i Amerikat hos mina släktningar och jag tycker det är en jättebra idé. Förstföderskor får en massa tips av kvinnor som redan fött (och är ens vän och inte en massa "tyckare" på gatan eller jobbet), man har en trevlig stund med gott att äta och man får sådana saker man behöver när barnet kommer. Istället för att få sjuttioelva bodys i samma storlek när barnet väl har kommit. Sen är det ju roligt också! Blöjtårtan är inte bara rolig, utan även väldigt användbar. Vi proppade den med sådana saker som man behöver men kanske inte får i present. Sådant som är lite tråkigt att köpa själv. Et voilá! Lite pilligt var det ju. Blöjor för nyfödda är ju så extremt små. Men jag är nöjd med mitt mästerverk och det tror jag att förstföderskan var också. Jag struntar i vad folk säger. Jag kommer att arrangera baby showers till alla mina framtida gravida vänner. Om de vill det själva, vill säga. Så det så.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag hoppas någon ordnar en sån för mig :) Verkligen! Låter bara skoj! :)

2011-06-06 @ 10:14:01
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Josefine

Är grymt imponerad av tårtan Jenny! Önskar också att någon fixar ihop en liknande åt mig när jag har en bebis i magen :)

2011-06-08 @ 22:10:38
Postat av: O.

Hej!

Vilken härlig blogg du har! Hittade dig via Amanda Schulman. :)

Vilken cool present! Tror jag lånar idén, då min bästa vän precis fått en son. :)



Hoppas du får en bra dag!

2011-08-19 @ 09:52:29
URL: http://randigatankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0