Malmö



Jag hann ju efter Ystadsdelen av min skånska midsommarhelg även med en Malmödel. Efter att vi hade kommit fram till den skånska huvudstaden bjöd Carro på middag bestående av en ljuvlig italiensk pasta med mustig tomatsås och sedan promenerade vi in till staden i solnedgången för en bio. Det doftade så gott, luften var så vänligt mjuk mot min hud och alla intryck var så bekanta men ändå så nya. Ljuset försvann över takåsarna på ett alldeles ljuvligt sätt och lämnade staden i ett mysigt dunkel. Jag visste hur mycket jag saknade Skåne i allmänhet, men inte hur månget jag saknade Malmö i synnerhet. Den första tiden efter min flytt pendlade jag ner till min föredetta hemstad. Sedan bodde jag i Parran och var helt distraherad. När jag nu mer sällan besöker staden glömmer jag emellanåt av hur mycket jag älskar den. Hur mycket den saknas mig. Jag har sällan känt mig så hemma som i Malmö. Jag kanske måste flytta tillbaka, trots allt.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag har bara varit i Malmö en gång, en underbar helg förra sommaren. Men jag blev totalförälskad, en helt underbar stad!

Kram

2011-07-03 @ 09:33:39
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: angelica

Skåne är nog bland det vackraste jag sett o upplevt!

2011-07-03 @ 23:35:07
URL: http://angeliqe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0