Walonia

I Malmö passade jag på att träffa Anna, som jag inte har fått kramas med på alldeles för länge. Anna - som under 2010 förlovade sig - lånade så fint ut sin och sin trolovades lägenhet till mig i somras, för de som minns. Hon har under hösten begravt sig i sina masterstudier och ser nu ljuset i tunneln. I sommar är hon klar. Dessa ämnen var några vi hann avhandla innan jag tog bussen vidare till ännu ett trevligt möte. Anna och jag fikade på mysiga Café Walonia vid Värnhem, som förutom übertrevlig (snudd på överdrivet trevlig, om du frågar mig) personal bjuder på hembakat bröd till sina mackor (som de serverar på gamla jubileumstallrikar med kungligheter på), trevligt kaffe och belgiska våfflor. Titta in om ni är i krokarna, vetja! Om jag inte missminner mig har Café Walonia och Sås och Krås (som också ligger vid Värnhem) samma ägare.





Café Walonia, Östra Förstadsgatan 60, 21212 Malmö


Kommentarer
Postat av: Ferferi i Göteborg

Åh jubileumstallrikar är aldrig fel! Gillade speciellt namnet på stället också. :)

2011-01-08 @ 00:02:53
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0