Tiden går för fort

Tillbaka i Bergslagsskogarna. Det snöar för fullt och lite mer än oväntade Toto strömmar ur högtalarna. Så kan det gå. Dagen bjuder på vaccination mot Hepatit A och B på Storå vårdcentral och schweizisk familjemiddag mot kvällningen. Och så jobbsök, såklart.

Under min Skånevisit blev det som planerat många trevliga fika- och middagsstunder. Hos Vibbe blev jag bjuden på god mat och lite trevligt rödvin på måndagskvällen. Jag fick även träffa mina favoritbarn i södern - Oscar och Emma. Mycket hade hänt sent sist minsann! Oscar - som i stort sett var en bebbe förra gången vi sågs - sprang runt och busade för fullt, och Emma pratade helt plötsligt skånska och berättade långa historier för mig. Samt kirrade nespressolatte åt mig (med lite hjälp från mamma, men ändå). Det får inte gå så här länge mellan besöken alltså.












Kommentarer
Postat av: elin | vapenfest.se

SVAR: det va synd.. Hoppas det blev några som va ätbara iallafall! :)



Tackar för din fina kommentar. Jag tycker fin blogg också är fin och rolig att läsa :)

2011-01-05 @ 08:59:31
URL: http://vapenfest.se
Postat av: Sandra

Oh la la. Inte så ofta hembyn omnämns i cyberspace ;) Vad skönt att du fick hjälp där i alla fall. Och bra att du kan ge mig rapport om byläget ! Ska du ut och resa?

2011-01-05 @ 18:33:17
URL: http://www.storstadstockholms.blogspot.com
Postat av: Vibbe

Visst var det mysigt och du har helt rätt - det får inte gå så långt mellan gångerna! Jag måste börja träna ;)

Vi ses snart igen!

kram

2011-01-08 @ 22:23:10
URL: http://vibekespussel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0