Mest bara parkhäng

I Frankrike har man inte bytt bort Annandag Pingst mot någon annan random helgdag (ok, inte SÅ random då) utan här var vi lediga. Detta firades med häng och mys i Jardin du Luxembourg och Jardin des Tuileries. Det var V-A-R-M-T!













Sen var det äntligen dags för det muntliga provet. Det allra sista. Jag var så nervös att jag svettades, darrade och mumlade. Men det gick. Jag gjorde det dock lite svårare för mig själv än vad jag hade behövt, när diskussionen hamnade kring flyktigfrågan i Sverige och Frankrike. Liiiite för avancerat för undertecknad. På franska alltså.



Klara!

Sedan blev det mer parkhäng, denna gång med hela klassen inklusive Mme Chamblas. Alla med sig sitt lands specialiteter, och sushi, pizza och tequila trängdes med havreflarn, Vegemite och baguetter. Good times.















Sen gjorde jag följande skylt:



För vet ni vem som är här? MIN CARRO! jag är så lycklig just nu. Det sjunde Sverigesbesöket. MIN CARRO. Åh! Hon följde med och firade muntan i går och i dag ska jag visa henne mitt Paris. Lycka.


Kommentarer
Postat av: Helena Andersson

Vad skönt vännen att ditt pluggande är klart nu!! Du har varit så duktig! Njut av den sista tiden i Paris nu, vi vill snart ha hem dig, en stund i alla fall! Puss och kram

2010-05-26 @ 18:35:41
Postat av: Daniel

ååh vill me i parken å sola å festa!

Ser häärligt ut!!!

2010-05-27 @ 18:43:38
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: nina

Hej! Jag har hört att maten e dyr i Paris. Kan du ge tips på några bra men billiga mataffärer likaså restaurang eller café?

Kram

2010-05-27 @ 21:23:04
URL: http://konfektionsteknikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0