Vendredi

Ja, det börjar bli tjatigt, men jag kan inte komma över det. I dag bjöd Paris på TJUGIO grader varmt, och jag njöt av solen i fulla drag. Vad hände liksom, det är ju snudd på försommarvärme! Det är fortfarande kallt i skuggan och när det blåser dock, så man känner att det inte är dags att ta av sig för mycket än. Något annat man känner är pollen, vilket börjar bli lite FÖR jobbigt. Jag hann inte till Pharmaciet i dag, så det får vänta till imorgon. Alejandro i min klass hade aldrig hört om pollenallergi innan, och kläckte ur sig "Yes, so I've heard that you and Oscar have a spring-decease". Faktiskt väldigt bra förklaring: jag har vårsjukan!



Jag har den enorma turen att min skola ligger vid Notre Dame, så innan klassen började satte jag mig och pluggade det sista till fredagstentan utanför det vackra schabraket. Jag unnade mig (med Helenas röst i huvudet) min favvo-dryck från Buccan också. Jag gick så långt att jag till och med beställde den MED grädde. Det tillhör ovanligheterna. Där satt jag i bara sommarklänning och kavaj, och började ett tag undra om jag eventuellt dött och hamnat i himmelriket...



Men det hade jag inte, för i himmelriket gissar jag på att man slipper test. Jag vet inte riktigt hur det gick, för jag var klar efter tio minuter. Vi fick 40 minuter på oss. Antingen aceade jag det eller så gick det åt fanders. På måndag vet jag. Efter testet och fonetiken vid Vavin åkte jag till Marais och mötte upp Francis för att återvända till det lilla téhuset. Jag beställde (surprise, surprise) citronmarängpajen igen och ett gott rosenté. Jag kan inte komma över hur stora marängpajerna är. Eller hur stora bitar man får. De kunde inte de andra kunderna heller, för när jag frågade om jag fick ta kort till bloggen startade jag en pilgrimsvandring av fotografer till pajen. Oj då. Dessutom tog den slut på tio minuter. Ergo: blogging is good for buisness!







I kväll säger vi adieu till Francis med en lite soaré. På onsdag lämnar han oss för Montréal... Det kommer att bli tomt här utan honom... Trevlig helg alla fina!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad söt du är, hoppas du hade trevligt där.

I min blogg har jag just nu frågestund, ifall du har frågor om exempelvis hår m.m så är det bara att ställa de:) kram

2010-04-06 @ 15:11:55
URL: http://ninippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0