Perfect Sunday

Söndagen var fasiken alldeles perfekt! Jag, Eva och Mette tittade på Monets verk på Musée Marmottan Monet, bland annat många av hans näckrostavlor och tavlorna på solnedgången som gav impressionismen dess namn. Jag älskar Monet och det är helt overkligat att få se så många av hans verk på samma ställe, helt underbart.





Sedan tog vi en fika på ett mysigt patisserie i närheten, och vår servitör blev så betuttad i oss (senare visade det sig att det var EVA han var betuttad i dock, och inte oss andra) att det kom in tårtbit efter tårtbit efter bakelse efter bakelse. När vi gick gav han Eva en stor näve godis också. Jag blev helt stissig av allt socker och spang runt som ett otåligt barn resten av dagen, eller så långe sockerrushen satt i åtmonstonde.













Och Paris är helt rätt plats att befinna sig på när man är sugen på bakelser...





Dagen avslutades med Alice i Underlandet i 3D nere i Montparnasse. Det rådde dock viss förvirring om vilken biograf vi skulle titta på. Här i Paris finns nästan alla biografer av någon anledning i "kluster". Ett av dessa kluster finns i Montparnasse. Vi hittade en biograf som hade filmen i 3D, men inte i VO (Version Orginale) och en annan hade den i VO men inte 3D. Efter mycket om och men och ganska mycket kö kom vi så äntligen in på rätt biograf och rätt sal.



Jag hade förutom fånig min också passande nog på mig min Alice i Underlandet-scarf, helt oplanerat. Den köptes på Uniqlo och är en del i kollektionen från deras "design"samarbete med Disney.



Vad tycker ni förresten av om mina väska? Jag älskar Longchamp, och denna är en special edition i samarbete med Galeries Lafayette. Trycket föreställer Lafayettes vackra tak som jag passade på att dokumentera sist jag var där.









I dag ska jag äntligen träffa Johan, vi har under flera veckor gått om varandra och nu har vi äntligen lyckats synka våra schemata. Good times!


Kommentarer
Postat av: fanny

vilken otur du hade!

hoppas du haft en rolig och trevlig helg :)

kram fanny

2010-03-29 @ 21:11:04
URL: http://fannyrosen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0