Dernier jour

Den allra sista dagen i Paris inleddes med frukost i form av pain au chocolat, croissants et café noir med Kenza och Petit Caramelo vid deras lokala boulangerie. Sedan en sista underbar promenad tillsammans i mitt älskade Jardin du Luxembourg.

















Den fortsatte sedan med lunch vid Eiffeltornet med Alison och hennes australiensiska vän "Sven" (som egentligen heter Stephen). Vi fick besök av små söta med ytterst fräcka småfåglar som vid ett tillfälle kom så nära att de käkade smulor från min tallrik. Franska fåglar alltså. Fräckt.





Även om det är utomhus, det alltid finns risk för regn och det är fullt med bajsande småfåglar på Champs de Mars kan inte de stackars fransmännen sitta i en park utan VM. Så det hade man kirrat.



Sen kunde det inte längre vänta. Det var dags. Jag tog mitt pick och pack och begav mig till Svealand. Paris tackade av mig med en promenad längs minnenas gata genom att på min resa till flygplatsen låta mig få små minnesvykort i form av RER-stopp. Luxembourg där jag har tagit så många, vackra promenader, haft fina picknickar och underbara stunder för mig själv. Port Royal där vi i början av året firade jazztisdagar med öl, vin chaud och varm choklad. Cité Universitaire där resan började, där så många partykvällar har börjat och där jag fann min skandinaviska kvartett. Laplace där vi skrev terminstentan och geniknölarna gnuggades ihop till ett 15,9 av 20 och ett "Bien". Parc de Sceaux där vi firade vårlov i körsbärslundarna med bara fötter och fullpackade picknick-korgar. Sist tog den mig till flygplatsen och efter massa förseningar med flyg och tåg låg jag vid halvtre-hugget på natten i "min" säng hemma hos Tops och Carro i Malmö.


Kommentarer
Postat av: kenza

Oh! so so nice of you! Paris seems empty without you! You must be busy settling back. Can't wait to see posts about Sweden. Take good care sweet Jenny! We remain in touch!

2010-06-19 @ 21:23:29
URL: http://caramelcaramelo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0