Precis som förrut fast bättre

Min första dag i Svealand inleddes med finfrukost som Carro fixat till mig. Och ett för sent firande av hennes födelsedag. Mysigt värre.



Efter en runda med ärenden på stan bar det sedan av till Lund och Estniska vänföreningens lokaler som för kvällen var inhyrda för att fira Tops pappa Dolphs sexioårssoaré. Det bjöds på god mat och dryck, hollänska influenser, vackra Carro i en bedårande gul klänning, trevligt band och så många leenden att både jag och Carro hade kramp i kinderna till slut. Good times.



















Vidare bar det i en taxi fylld med prat om True Blood och andra nödvändigheter i livet, musik och skratt till Debaser i Malmö. Mitt gamla hänghak. Och där minsann möttes jag av ett kärt återseende efter ett annat. Likt en Eriksgata kom de en efter en på rad, vännerna från förr. Värmen i maggropen infann sig snabbt. Tur det för det var en aning kylslaget på Debasers uteservering, där jag för övrigt spenderade hela kvällen. Vi körde till stängning och fick till och med ihop till en efterfrippa. Vid sexsnåret kröp jag till sängs och fick fyra välförtjänta timmars sömn innan det var dags att bege sig igen.

























Efter de mycket välbehövliga men för få fyra timmarnas sömn bar det av till brunch på Café Ceder som följdes upp av Holland-Japan. Födelsedagsbarnet fortsatte sitt Hollandstema.











Men mitt emellan brunch och fotboll hann vi även med en lite promenad för att försöka skaka ner det liiite för stora lass föda vi just tryckt i oss. Malmö gjorde sitt bästa för att försöka charma mig och visa att det är preciiiis lika bra som Paris. Malmö valde Jardin du Luxembourg som parkhärm. Läskigt likt faktiskt. Helt ok med ombyte, tycker jag.









Vi kom hem lagom till att Viktoria steg in i kyrkan. Jag var ju bara tvungen att kolla in den omtalade kompromissen. Ganska tråkigt. jag tröttande när hon hade nått altaret och gick hem. Jag är INTE drabbad av febern, Ferferi. Så jag gick hem.



Ja, alltså jag bor numera hos Anna och Nico, som inte är hemma. En trea (med balkong!) alldeles för mig själv. En STOR föränding i mitt liv, som det senaste året har handlat om soffor, madrasser och inneboende. Detta är bara ytterst tillfälligt, men ack så välbehövligt! Jag placerade bakdelen i soffan direkt när jag anlände "hemma" och där har den varit placerad till nu.



Natten bjuder på Ode to Joy på Operagrillen. Samma ställe jag tackade av Malmö på för fem månader sen. Imorgon har Carro sagt att jag "inte ska planera in något". Spännade. Over and out!


Kommentarer
Postat av: kenza

What a lovely celebration! Nice to be back I guess. And the food...

And thank you for your kind wishes. I am really touched!

2010-06-20 @ 20:41:25
URL: http://caramelcaramelo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0