Semlor - A Love Story

Alla som känner mig (eller läst presentationen om mig här på bloggen för den delen) vet att jag ända sen jag var liten har älskat semlor. Under "semlesäsongen" (som inte ens var i närheten av dagens långa semleperiod som inte ens hinner sluta innan den börjar igen) köpte pappa semlor till mig i tvåpack. Varje dag. Om syrran inte ville ha en fick jag båda. Jag har vid ett tillfälle kastat en stol på mitt ex för han hade lovat mig semlor och sen inte höll löftet. Historien är lite länge än så men ovidkommande för syftet. Och för att tillägga det uppenbara så gjorde det ju inte så mycket så här in retrospect. I ALLA FALL. Nu har jag ju blivit laktoskänslig. Och ska snart flytta till Paris (alltså - antagligen inga semlor). Så jag passade på köpte ett åttapack semlebullar på ICA igår och gjorde egna med laktosfri grädde. Hittils har jag ätit tre. Det har gått 24 timmar. Tur att jag åker till Paris alltså.





Kommentarer
Postat av: Elise

Får se till att i alla fall Linde låter dig nosa på nya bryggaren! : )

KRAM

2010-01-22 @ 14:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0