Drömmar och planer är till för att förverkligas

Då var man i den franska huvudstaden då. Just nu befinner jag mig här, där jag är inkvarterad i en vecka innan jag (förhoppningsvis om allt ser bra ut) flyttar in i en lägenhet i 6e. I morgon bitti ska jag träffa Erik och Johan för inskrivning och betalning på Sorbonne, sen kolla på lägenheten och senare ta en fika med Rouzbeh. Borde bli en bra dag.

Här bjuder jag på en mörk bild av min utsiskt just nu:



Annars spenderades ju gårdagen och det mesta av måndagen i Skånes huvudstad. Och som en hommage till mig visade sig min förra hemstad från sin allra, allra finaste sida. Jag undrar om jag inte kommer bo där igen någon dag, ändå....





Jag och Linde såg på söndagskvällen George Clooney flyga runt i USA medan vi tryckte diverse onyttigheter. Sen gick vi till La Grappa och käkade caprese och gjorde det vi gör bäst, samtalar. I love that man! Han är verkligen, för att använda en uttjatad kliché, the brother I never had.

Måndagen inleddes med ett förtjusande väder och en mysfrulle hos Emelie på Möllan. Katten Stig-Emil var söt och Emelie likaså. Alltid lika trevligt. Hon fick choklad av mig och jag fick en litterär klassiker i en fransk tappning som hon kunde läsa när hon var klar med sina franskastudier i Paris, nu har jag det som mål. Jag läste samma bok på engelska när jag höll på att lära mig det språket, så det passar bra faktiskt. Sen kanske jag plöjer den på tyska och spanska med (eller varför inte på svenska), vem vet? Möss och människor är ju intressanta.










Till sist vill jag skicka ut en stor kram och många tack till Carro och Tops för allt under helgen! I love you guys!


Kommentarer
Postat av: emelie

sötaste katten ever!!! o jag bryr mig inte om ngn annan kommer med ngt instick om att era katter e sötast/finast eller whatever.. eller tom tycker stickan e ful.. han e juh bara såååå söt! jag dör! :) heja dig i paris jenny!!!! jag e så avundsjuk..

2010-01-26 @ 14:36:23
Postat av: anna

ja heja dig! skönt att allt verkar ha gått bra med resan så långt.

2010-01-26 @ 19:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0