Dag 12 - I min handväska

Jag är en sådan där person som gillar att vara beredd. Som har ett första hjälpen-kit hemma, som är på flygplatsen irriterande tidigt, som går runt med paraply i väskan, som så fort vårens solstrålar börjar leta sig fram ur vintermörkret lägger ner solkräm och solglasögon i dito. Som alltid tänker "ärsch, det är bäst att ta med, i fall att". Min kära vän Carro ojar sig alltid över att jag går runt och kånkar på så mycket. Jag har emellertid också gjort det till en sport att få med allt men ändå ha så lite som möjligt med mig. Detta har jag löst med diverse rese-kit, dual use-grejer och mycket, mycket funderingar. Alla vet dock att behöver man något - så går man till Jenny. Hon har alltid värktabletter, plåster, tamponger, allergimedicin, öronproppar, spegel, handsprit, handkräm, ögondroppar eller annat man någonsin kan behöva utanför hemmets lugna vrå. Väldigt scoutigt av mig. Jepp.


Kommentarer
Postat av: Ferferi i Göteborg

Haha jag som tyckte jag var beredd. Som allt som oftast har paraply med mig. Men ack så fel jag hade. Du vinner!

2010-12-18 @ 15:45:13
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0