Dag 08 - Ett ögonblick

Juni 2002. Studentfesten på Linde Stadshotell. Jag hade under hela gymnasiet varit kär i Daniel. Han var min första stora kärlek. "Vuxna" kärlek. Men Daniel hade gång på gång gjort det klart att han inte kände samma sak. I tre år. Jag hade pinat mig i det (inte alltid så) tysta. När studentbalen kom frågade jag honom om han ville bli min bordskavaljer vid honnörsbordet. Jag satt i studentkommitén, nämligen. Och han sa ja! Jag såg det som ett sista avsked av min stora kärlek. Ja, för nu trodde man ju att man aldrig skulle träffa sina gymnasiepolare igen och att världen aldrig skulle bli den samma. Den balen var den bästa kvällen i mitt liv. Fortfarande. Mitt lilla 18-åriga jag var i extas. För helt plötsligt fick jag en massa uppmärksamhet från min stora kärlek. Och när kvällen var slut skulle jag inte ha Daniel, men jag skulle alltid ha den kvällen. Nu till ögonblicket. Tillbaka till studentfesten på Linde Stadshotell. Festen är slut och vi står på Rådhustorget. Jag tar upp min mobil för att ringa en taxi. Och där är det. Sms:et. Från Daniel. Som berättar att han är intresserad av mig och vill träffas. Lycka! Jag blev så glad att jag badade i fontänen. Hoppade bara i. Hopp! Det var ett av de finaste och lyckligaste ögonblicken i mitt liv. Jag och Daniel blev tillsammans i augusti och det höll i ungefär fem månader...


Nyfontänbadad och överlycklig Jenny Lina Carlsdotter. Juni 2002.


Kommentarer
Postat av: Anna

men du va fint, jag rös när jag läste detta inlägget! :) Jag vet inte varför... antagligen för att jag kände igen mig..

jag vill verkligen hålla med om att man trodde att livet var slut efter gymnasiet, det va hemskt. Sen trodde jag att livet va slut efter högskolan, det v det inte heller. nu inser jag att livet bara börjat och jag vill göra det bästa av varje dag! :)

2010-12-09 @ 09:43:29
URL: http://nanniss.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0