Dag 06 - Min dag

Måndag. Som vilken måndag som helst. Jobbat. Jobbsökt. Lagat mat. Ja, ni vet. Har också införskaffat nedanföljande arsenal av ont i halsen-föda. Inget alls fabulöst eller extraordinärt att rapportera, med andra ord. Jag gillar för övrigt måndagar. Visst, det är ofta lite extra svårt att komma upp. Men med helgens förnöjelser färskt i minnet och en tabula rasa till vecka kan vad som helst hända. Och det fungerar för mig. Har föregående vecka varit lite snedvriden, dekadent eller ond för mitt sinne kan jag alltid räkna med en omstart på måndagen. Och allt känns nytt, fräsht och fantastiskt. Måndagar alltså, vem hade trott det vid fjorton?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0