Tre grattis och en rapport

Först och främst vill jag framföra tre gratualtioner från hela mitt hjärta: GRATTIS Mia för att du kom in på PA-utbildningen, GRATTIS Anders för att du kom in på psykolog och GRATTIS Hanna (och Johan) för bebben på väg!

Jag visste att detta var skulle bli ett bra scania-besök när denna syn mötte mig på bussen ner:



Denna gång bor jag hos mysiga, sköna Anna och Nico. Här blir jag serverad glögg spetsad med cognac, pepparkaksdeg, hemgjord thaimat, givade konversationer, trevlig granlukt, Sås & Krås, fransk musik, Accenture-skämt och allmänt mys. Jag älskart som Klingan skulle sagt.



Hallå, kan det bli mysigare?



"Mitt" rum.

I går bar det av till Lund där jag blev bjuden på hummersoppa och kloka ord på Gräddhyllan av underbara Emelie. Emelie var en av de första jag träffade när jag kom till Lund hösten 2004. Det har varit lite sporadiskt sen dess, men vi håller ihop fortfarande och framförallt håller vi oss uppdaterade om varandras liv. Detta har ju naturligtvis förbättras sen Facebook:s intrång i vår liv. I alla fall. Lunchen var mycket trevlig och Emelie bjöd inte bara på soppa och kloka ord utan mycket användbara och värdefulla litteraturtips till min uppsats som nu har kickstartats igång. Igen. Vad jag gav henne i gengäld vet jag inte men jag hoppas att det var något...





Efter lunchen bar det av till Språk och Litterturcentrum där Linde skulle ha sitt första forskarseminarium. Som naturligtvis gick strålande. Ett litet kramkalas med delar ur Lindes familj och Elise hanns med också.



Fin-fina! Och inte så uttråkad som han eventuellt ser ut. Fokuserad. En islamolog i bakgrunden.

Efter seminariet infann sig känslan av irritation. Det är klart att jag inte får någonting gjort i Lindesberg när jag är van vid detta livet. Säga vad man vill, men den akademiska atmosfären gör otroligt mycket för inspirationen, motivationen och analysförmågan. Samtalet. Jag fick genast mycket mer pepp och dagens plugg och skrivande gick mycket bättre. Jag nostalgisatt och pluggade en stund på Edens (aka statsvetenskapliga institutionens) "catwalk" och bibliotek.



Idag bjöds det på saffansrisotto med dadlar hemma hos kusin Anders. Dessutom en välbehövlig terapisession och tvättvikning.



Nu bär det av med en nytränad Nico och Anna till Sås & Krås för en torsdagsöl. Kanske bjuder jag mig själv på ett glas vin och lite syndblossande.



Kommentarer
Postat av: Emelie

du kommer alltid med kloka ord på vägen!

2009-12-11 @ 10:50:07
Postat av: Hanna

:)...kram

2009-12-14 @ 17:11:04
URL: http://h-panna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0