Tack för mig. Bokslut.

I Malmö för en vecka sedan. 
 
Förra året gjorde jag bokslut i december och lade även upp en liten plan för 2014. Jag skulle under 2014 "leva ännu mer proaktivt och ta vara på det jag har och undvika det som inte är bra för mig. Jag ville träna mer. Umgås mer med dem jag älskar. Strunta i energitjuvarna och fokusera på det viktiga. Jag ville leva ännu mer ekologiskt och socialt rättvist. Jag ville hjälpa till ännu mer i samhället. Jag ville åka till Languedoc igen. Jag ville bjuda in till mer festligheter i mitt hem. Jag ville laga mer mat. Jag ville vara ute mer i friska luften. Jag ville jobba ännu hårdare på jobbet. Jag ville fortsätta utvecklas. Jag ville bli bättre på franska. Jag ville träna mer på att tycka om mig själv och inte döma mig själv så hårt". Jag tycker jag lyckades med allt utom franskan. Inte dåligt. Inför 2015 har jag nya mål, men dessa håller jag denna gång för mig själv. 
 
Ni har ju märkt det. Frånvaron här den senaste tiden. Redan vid den här tiden förra året var jag osäker på om jag skulle fortsätta blogga. Och nu har det blivit uppenbart för mig: det ska jag inte. Den här bloggen har varit som en vän. När jag mådde som allra sämst för drygt fem år sedan startade jag denna bloggen och vi vaggade på något sätt tillsammans oss tillbaka till livet. Jag flyttade till Paris och där anslöt de flesta av er som läser nu, de andra expat-tjejerna (för ni är nästan uteslutande tjejer). Sedan har jag bott i Bergslagen, Stockholm och återigen i Bergslagen. Jag har rest en hel del och haft flera olika jobb. Och det har varit underbart. Men nu är det dags att säga hej då. Jag tror faktiskt inte jag kommer sluta blogga. Jag är sugen på att starta en blogg om att leva eko/giftfritt/vegetariskt. En blogg med massa tips, recept och inspo. Vet inte om någon skulle läsa det. Kanske startar jag en sådan blogg istället. Då meddelar jag er. Om ni så länge vill följa mig på annat sätt finns jag på instagram som carlsdotter. Men nu är det dags. TACK kära ni, för att ni har läst, kommenterat, peppat och inspirerat. För att ni har gjort den här bloggen till en härlig plats där jag har lärt känna nya kompisar som jag fått träffa IRL. Att jag fått inspo, bekräftelse när jag behövt det och fina ord. Tack och hej då. Vi ses!
 

Kommentarer
Postat av: Miss Marie

Hoppas på ny blogg från dig snart! Kram

Svar: Tack Marie, vi får se hur det blir! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-12-17 @ 11:13:27
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Det är snart ett år sedan jag själv tog samma beslut. Visst kan jag ibland sakna att skriva och dela med mig men jag har aldrig någonsin ångrat mig. Man kommer till en punkt när det liksom faller sig mer naturligt.
Jag är så glad över att ha fått följa dig här under alla dessa år. Glad över att ha funnit en vacker och genuin vän i dig.
Oavsett vad som händer, kommer vi fortfarande att vara en del av varandras liv, det är jag övertygad om.
Kram <3

Svar: Och det är jag också! Kära du, tänk om vi inte hade hittat varandras bloggar? Hurra! :) Kram tillbaka <3
Jenny Lina Carlsdotter

2014-12-17 @ 11:23:29
Postat av: Helena

Nej vad tråkigt... men jag har haft det på känn eftersom det varit lite glest med inläggen den sista tiden. Men det positiva i detta är ju att vi "måste" höras irl oftare vilket ju är toppen! Puss på dig vännen!

Svar: Haha, ja, det har du rätt i! :) Puss tillbaka, ses nästa vecka!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-12-17 @ 11:34:18
Postat av: Carolin

Tack för din inspiration, tips, idéer och matnyttigt i alla former och så vidare och så...
Det är tråkigt att bloggen läggs ner men skönt att du hör det som du mår bra av.

Det har varit av stort intresse jag följt dig här Jenny Lina Carlsdotter.

Vänligen
Ctops

Svar: Tack kära du. Och du har varit så bra på att peppa och kommentera! Saknar dig.
Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-12-17 @ 22:56:18
Postat av: Angus

Jaha!! Nämen! Va trist, men vi ses ändå :) kram

Svar: Klart vi gör! Och jag kommer fortfarande kommentera på DIN blogg! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-12-18 @ 21:09:58
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Lotta

Å, blir berörd! Du är så fin, klok och härlig. Så underbart att läsa om dina mål och hur året har blivit.

Lova att vi hörs!! Och jag hoppas innerligt att du fortsätter blogga i någon form också.

GOTT NYTT ÅR! <3

Svar: Klart vi hörs! Och vi har ju Instagram! :) Gott nytt år fina du, och tack för alla fina kommentarer här. KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2014-12-31 @ 22:27:35
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Caroline

En efter en lämnar vi denna bloggvärld :)
Jag är glad att jag hittade hit (hur kommer jag dock inte ihåg..) och vi har ju alltid Öret! I sommar smäller det, jag hoppas det iaf :)
Kram och gott nytt år!
PS Spännande med en ny blogg, älskar att inspireras av nya sätt att äta!

Svar: Åh, ja hoppas vi ses i sommar, fina du! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2015-01-02 @ 12:25:51
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: AnnaInFalH

10 million users
The average daily turnover at Binance, which was launched just a year ago, is about $ 1.5 billion. The number of users of the platform has increased from 2 million, which were at the beginning of the year, to 10 million today, according to Bloomberg. Join the successful ...[url=https://www.youtube.com/watch?v=ZbN4H3RrcKM]Binance registration[/url]

2018-09-02 @ 08:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0