2013 och 2014

 
2013. Först tänkte jag att det inte har hänt så mycket under året som gått. Men OM det har! Egentligen så har det hänt mer än på väldigt, väldigt länge.
 
Jag har fått fast jobb. Det första, riktiga fasta jobbet, egentligen. Där jag trivs och de jag jobbar med enligt egen utsago trivs med mig.
 
Jag har knytit hjärteband med någon som jag borde ha knytit hjärteband med för länge sedan. Fått en ny dimension i mitt liv som på kort tid har kommit att betyda så mycket för mig. Jag har vunnit en syster.
 
Jag har avslutat destruktiva beteenden och förhållanden jag borde avslutat för länge sedan.
 
Jag har fokuserat mer på min hälsa och lyckats må bättre.
 
Jag fick se min drömstad Carcassonne och reste - ensam - på en av de bästa resorna någonsin.
 
En av mina bästa vänner gifte sig och fick en bäbis och livet kändes extra fint.
 
Jag har byggt ett bo som är JAG och som jag trivs i.
 
Jag var lite suddig i kanterna men tog mig ur det och lärde mig massor av detta.
 
Under 2014 kommer det hända så mycket fint. Det står bröllop i kalendern, flera stycken men ett som är alldeles speciellt och underbart. Jag har gjort nya bekantskaper under 2013 som jag spänt undrar hur de ska utvecklas under kommande år. Jag planerar semestrar och upplevelser och fina stunder. Jag ska under 2014 leva ännu mer proaktivt och ta vara på det jag har och undvika det som inte är bra för mig. Jag vill träna mer. Umgås mer med dem jag älskar. Strunta i energitjuvarna och fokusera på det viktiga. Jag vill leva ännu mer ekologiskt och socialt rättvist. Jag vill hjälpa till ännu mer i samhället. Jag vill åka till Languedoc igen. Jag vill bjuda in till mer festligheter i mitt hem. Jag vill laga mer mat. Jag vill vara ute mer i friska luften. Jag vill jobba ännu hårdare på jobbet. Jag vill fortsätta utvecklas. Jag vill bli bättre på franska. Jag vill träna mer på att tycka om mig själv och inte döma mig själv så hårt. Vi får se hur det går. Vi får också se om jag delar med mig av detta här. Jag börjar bli lite osäker på om min resa kommer att dokumenteras här längre. Kanske betyder 2014 ett avsked här. Kanske en nystart i annan form. Kanske fortsätter det som vanligt. Vi får se. 
 
Gott nytt år!
 
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Woho! Superbra år och jag tror att 2014 blir säppet bättre!
Gott nytt år fina jenny!

Svar: Det tror jag med! Hurra! Gott nytt år till dig också! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-31 @ 14:06:19
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

Det är så lätt att bara hasta framåt, ständigt mot nya mål. Vi glömmer då allt som vi faktiskt uppnått och gjort. När man väl tar sig tiden att blicka tillbaka inser man att vardagen kanske ändå inte varit sådär innehållslös. Du har ett fantastiskt år bakom dig, men mycket fint att se tillbaka på. Nu gör vi allt för att 2014 skall bli minst lika bra, om inte bättre!
Stor kram

Svar: Jag håller med. Under 2014 ska jag inse NÄR det händer hur underbart det är. Leva i nuet, hur uttjatat det än är. Vi kommer att accelerera under nästa år! Allt blir bättre, jag vet det! Stor kram och gott nytt år, vännen!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-31 @ 14:32:37
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Annika

Gott Nytt År!!
Så roligt med fast jobb!
OCH ett bra år har det varit! Det är mycket som har hänt dig!
Stora nyårskramar!

Svar: Nyårskramar tillbaka! Gott nytt år!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-31 @ 15:31:38
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vilken härlig sammanfattning ! Och vilket år! Det låter lite som du landat i dig själv. Jag blir lugn av de raderna. Varm. Så himla fint Jenny.Nästa år låter spännande. Vill höra mer! Jag ser väldigt mycket fram emot året.
Massa kramar.

Svar: Massa kramar till dig också, Sandra! ❤️
Jenny Lina Carlsdotter

2013-12-31 @ 16:29:30
URL: http://storstadstockholms.blogg.se
Postat av: Caroline

Underbar sammanfattning! Jag önskar dig ett 2014 fyllt med kärlek, utmaningar, en härlig hälsa och lite fina överraskningar!
<3 Gott Nytt År <3

Svar: Detsamma kära du! Hoppas allt du önskar blir ditt! ❤️
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-01 @ 18:21:02
Postat av: Ruth i Virginia

Underbar, upplyftande kommentar.
"Just do it". "Den ljusnande framtid" är din!

Svar: Tack så mycket! Gott nytt år!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-01-02 @ 04:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0