Hänt i helgen


Min fina mormor har flyttat till mindre, och får längre inte plats med alla saker hon hade i sin förra lägenhet. Därför har jag fått en rad saker. Fina saker. Det känns lite sorgligt att hon längre inte kan njuta av sina saker, men samtidigt känns det fint att ha hennes saker i mitt hem. Speciellt då hon vill att jag ska ha dem. I helgen kom en fin kristallkrona upp i mitt vardagsrum, och i ett hörn står världens finaste hattlåda. Varje gång jag tänder lampan kommer jag nu tänka på mormor. Så himla fint, ändå. De andra sakerna har jag ännu inte hittat platser till men snart ska jag inkorporera dem i mitt hem. I det finns det redan massor av ärvda och givna saker från släkten. Sådant jag gillar bäst. Saker med en historia som representerar en del av mig.
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det är roligt och fint (i dubbel bemärkelse) att kunna ge gamla ting ett nytt liv. Jag tror inte att din mormor hade kunnat hitta en bättre plats för saker hon inte längre har plats för. Det gör henne nog väldigt glad att du vill ha dem och nu kan glädjas åt dem.
Kram

Svar: Ja, verkligen. och bra med återvinning! :) Jag hoppas på allt det. <3
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-04 @ 10:34:00
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Helena

Lampan passade verkligen där! Fint att du låter hennes saker leva vidare hemma hos dig! Kram

Svar: Kram tillbaka! Vi ringde om varandra i helgen, vi får höras snart! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-04 @ 11:53:56
Postat av: Angus

Du är så dukitg på att ha speciella saker i ditt hem, det avundas jag lite!

Svar: Och du är så duktig på att inreda och pyssla i ditt hem, DET avundas JAG lite! ❤️
Jenny Lina Carlsdotter

2014-03-04 @ 15:56:36
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0