It has begun


I går började det för mig. Höstmyset. För första gången var det alldeles mörkt när jag åt middag, och lusten att tända ljus och krypa upp i soffan med en filt infann sig i stort sett omedelbart. Jag omfamnar hösten i år. Jag fick lite förlängd sommar och värme i Paris, och vi har väl sällan haft en så fin sommar som i år. Nu omfamnar jag mörkret. För för tillfället är det ju ganska varmt igen. Sen kommer jag att (försöka) omfamna kylan. Igår var det alltså myspremiär i mitt hem. Förresten: på bilderna ser ni tre födelsedagspresenter. Höstblommorna som fortfarande är fina över två veckor (!) efter festen, de fina silverljusstakarna jag fick av min släkting och rävkudden mina tjejkompisar gav mig, som numera bor tillsammans med min andra räv i soffan. Ja, det om det.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna | tillvaron.se

Så fina rävar du har!

Rätt inställning tycker jag. Lika bra att omfamna mörkret och kylan, det kommer ju ändå. Och så är det faktiskt mysigt! Mina ljus ligger dock nerpackade i kartonger i källaren. Men snart så!

Svar: Ja, men precis! Make due with what you've got! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-08 @ 19:34:26
URL: http://tillvaron.se/Johanna
Postat av: Sofia

Visst är det underbart!? Jag överdoserar ljus och böcker just nu =)

Svar: Ja, gud vad underbart! Det ska jag göra i helgen, har en hel hög med böcker!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-08 @ 21:06:03
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: angeliqe.blogg.se

Mm, mysigt! Om jag är ledig så kikar jag nog in en sväng på söndag! <3

Svar: Ja men vad kul! Inte för tidigt baara! ;) Tänte sova ut för första gången på typ över en månad! :) Men vad kul att du kommer! <3
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-08 @ 21:43:23
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Angus

Jag hade kollat ut en så fin tygväska på monki, självklart med en räv, som jag skulle ge dig men den va slut när jag glatt skuttade in där! Då gick jag tungt ut igen..

Svar: Nej men vad gulligt! Men det gör inget, dina presenter var perfekta! jag använder halsduken varje dag och ätbart är alltid bra! ;) Kram och ha en fin resa!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-09 @ 07:15:13
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Ellinor

Äntligen är hösten verkligen här och precis som du omfamnar jag den. Tycker att det är så mysigt med allt som kommer med den.
Gårdagskvällen bjöd in till riktigt höstmys; blev bjuden på te, nybakat bröd och äppelpaj. Till det GOT på tv:n alltmedan regnet föll i strida strömmar utanför fönstret. Det är sådana stunder som i all sin enkelhet känns extra fina.
Hoppas du får en fin onsdag vännen!
Kram

Svar: Ja det låter onekligen jättemysigt! Jag tänkte till igår och tände ljus i sovrummet när jag låg och kollade på (host, vist host) Hem till Gården. Man behöver piffa till vardagen lite. Och så drack jag mitt "sova gott-te" i sängen också, och låg på spikmattan. Mysigt! Och för att väga upp töntighetstittandet brände jag av Homeland och The White Queen också, vill jag bara meddela! ;) KRAM
Jenny Lina Carlsdotter

2013-10-09 @ 08:30:11
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0