Mat i Loka

 
Jag hade hört mycket om maten i Loka inann jag kom dit. Att den skulle vara tipptopp. Jag är verkligen beredd att hålla med. Det var jag som anordnade konferensen vi hade där och personalen var mycket tillmötesgående med matbokningar och diverse matpreferenser, som de också skötte mycket smidigt. Lunchen serverar de i form av buffé med ett stort bord med olika mumsiga sallader och kall mat, ett med soppa och olika hembakta bröd och ett med två varmrätter. Till lunchdessert fick vi båda dagarna en liten pannacotta med bärsås. Dessutom kak- och tårtbuffé både till för- och eftermiddagsfikat (tur att man inte bor på Loka Brunn, alltså). I onsdags fick vi så äntligen prova en riktigt Lokamiddag. Till förrätt serverades det soppa på kungskrabba med Vänernlöjrom och lagrad ost, till varmrätt fick de som åt kött filé och svans av oxe och vi som inte åt kött fick gös med Svecia - och palsternackskrokett och till dessert blev vi serverade (av en mycket tillmötesgående och uppmärksam personal) lingonparfait på mandelbotten, maräng och varm chokladsås. Gott vin till. Och så Loka, såklart. Stora Socitetshusets restaurang får två tummar upp av mig. 
 
Stora Societetshuset, LOKA BRUNN, 71294 Grythyttan,  Tel: 0591-63100
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det ser riktigt fint ut. Lika viktigt som det är att maten smakar bra, är det att den är vackert upplagd.
Önskar dig en fin fredag och härlig start på veckan!
Kram

Svar: Detsamma tjejen! Stor kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-17 @ 07:57:26
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Angus

Ser supergott ut! Jag blir hungrig som bara den. Nästa fredag är jag i Götene igen! Det är massor med Götene och fotograferingar inbokade! :) Men jag sitter gärna på ballen en annan dag!!!

Svar: Ahh...men bra med fotograferingar! men dagen före nationaldagen då kanske? Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-05-17 @ 09:40:27
URL: http://angusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0