Mitt Örebro

 
Jag har bloggat förrut om hur tråkigt Örebro var när jag var yngre. Och hur långt det kommit sedan dess. Örebro har en framåtanda och en vilja att aktivera, underhålla och kultivera dess invånare. Här kommer ett axplock om vad är på gång just nu:
 
I helgen gick Chateau Grand Cru av stapeln. Ett 60-tal utställare som bl.a. är stora och små importörer av vin, destillerier av whisky och vodka, osttillverkare och annan småskalig verksamhet samt en rad olika choklad- och delikatessföretag som importerar från världens alla hörn fanns representerade.
 
Under nästa vecka äger Örebros egen Fashion Week, Mode & Designveckan rum. Designtävlig, konsert, modevisningar och andra jippon fyller då staden.
 
Snart öppnar en saluhall på Kungsgatan 15. Här kommer det bland annat finnas ost-, choklad- och köttbutiker samt en food court.
 

Mia Malmlöf ställer just nu ut i Örebro för första gången, med en utställning som är gjord för Örebro konsthall, även om några av konstverken har visats i tidigare sammanhang. LABYRINT är en målerisk installation där ljud möter målningar på akrylglas och blandteknik på papper. Utställningen består av flera olika rum som alla har sitt eget uttryck. Det mittersta rummet är inspirerat av ett klassiskt romerskt atrium, huvudrummet i det antika romerska bostadshuset. Antiken är en inspirationskälla för Mia Malmlöf, likaså trädgården med sitt växande och sin förgänglighet.

 

Den 10 april kommer Eddie Izzard - en av världens största komiker - till Öret. HÄR kan du köpa biljetter till det.

 

Örebro blir mer och mer en stad för mig. Vi växer samman, och jag älskart.
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Kanske kanske stannar du för alltid i Örebro? Snälla snälla, säg ja!!

Svar: Haha, man vet aldrig. Kanske stannar jag, gifter mig och skaffar barn och doktorerar! ;) KRAM och hoppas du mår bättre!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-25 @ 17:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0