Helgen som gick

 
Helgen som gick karaktäriserades främst av tre saker: fika i solen med nära och kära, vårblomsterspaning och gos med diverse medlemmar i faunan. Alla saker som gör en sprudlande glad och som fyller på energidepåerna till bristningsgränsen. Att för första gången bo så nära föräldrahemmet och min systers gård på landet är en lyx. Jag uppskattar det verkligen. Jag får liksom äta kakan och ha den på något sätt. På två pisskvartar kan jag vara på landet, fast jag bor i stan. Och att kunna krama nära och kära närhelst jag vill. Det är något nytt för mig. Efter att ha bott utomlands och i Skåne (och i Hufvudstaden då som ibland kan kännas mycket längre bort än vad det är) är det en fin kontrast att vara de mina så nära. Fin-fint, faktiskt. 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Underbart!
Det är skönt att ha en fristad - ett hem som alltid kommer att vara "hem" oavsett vart man befinner sig i både världen och livet.

Svar: Ja, verkligen. Familjen är det bästa man (jag) har!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-04-24 @ 08:47:25
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Anonym

här kände jag igen mig, ja alltså när jag läste din profiltext verkar vi ha varit med om liknande grejer ialf

2013-04-24 @ 14:57:45
URL: http://estella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0