Hemma



Hemma, Vid sextiden imorse landade huvudet på kudden, ett halvt dygn efter att vi lämnat ön Kalymnos där vi befunnit oss under veckan. Klättrarnas paradis. Jag kommer hem till 20-gradig värme (tack, hösten för mjukstarten), mogna äpplen och med förra veckans stora översvämningar borttrollade (tack hösten för att du valde just den veckan vi var borta). Jag har ett stort blåmärke på ena skinkan från mina äventyr i bergen, grönt hår från kranvattnet och finnar i ansiktet från solcremén. Men lyckligare kunde jag inte vara, ska vi veta. På köksbordet står hemgjord Kalymnisk fikonmarmelad, timjanhonung och ett påse blandade örter som doftar precis som bergen på ön. Dessa saker gör att vi håller oss till nästa år. För självklart måste vi återvända! Familj/släktresa är faktiskt ganska trevligt. Eller, väldigt trevligt, ska jag säga. Nu laddar jag inför hösten med att bli bjuden på middag ikväll. Jag måste nog bara tvätta håret i samarin (det skulle hjälpa ta bort det gröna sa syrran, har ni andra tips?) och ta en liten powernap först.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Välkommen hem! Nu blir det härlig höststart!

Svar: Tack! Det blir det! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-09-02 @ 19:06:55
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0