Middagstipset - Jennys grekiska sallad

 
Nu var det länge sedan jag bloggade recept tycker jag. Denna sallad var fasligt god och är inspirerad av Kalymnosresan jag gjorde med familjen på sensommaren. Där fick vi för första gången äta sallad med färsk dill i. Att man inte tänkt på det innan! Gör en grundgrönsallad med vad du tycker om. Pimpa den med granatäpple och färsk dill. Massor med färsk dill! Jag gjorde min sallad lite matigare också genom att tillsätta Renée Voltaires quinoamix som innehåller röda linser och torkade grönsaker. Gör en dressing på olja, vinäger (jag tog hälften vittvinsvinäger och hälften balsamvinäger med granatäpple för att matcha min sallad), houng (timjanhonung från Kalymnos i min, men jag tror vilken god som helst passar) och senap. Krydda efter behag. Jag hade dill i dressingen också. Toppa salladen med massor av stekt halloumi. Klart! Jättemumsigt kan jag meddela. Som Grekland på en tallrik!
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det låter ju hur gott som helst!
Det ska jag prova, tack för tipset!

Svar: Tack själv för att du läser! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-15 @ 11:39:00
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: Elise

Ser HELT fantastiskt gott ut.
Wow.

Svar: Mmm. Linde inspirerade faktiskt med granatäpplet i sin blogg! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2012-11-15 @ 19:09:59
URL: http://enmyra.wordpress.com
Postat av: Viccy

Åh, det där ska jag prova! :)

2013-03-28 @ 19:26:24
URL: http://springaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0