Att resa. Och att längta efter det.

 
Det började med Lotta. Hon bloggade om sitt NYC. Jag längtade från fotknölarna ända ut i hårtopparna.
 
 
Sedan rapporterade Sofia från sin seglingssemester som bland annat tagit henne till Gibraltar. DIT vill jag verkligen igen!
 
 
Sofia bor ju för övrigt i Berlin. Dit MÅSTE jag igen. Den gången jag besökte staden blev jag trollbunden. Jag hade en fördom om att det skulle vara grått, trist och depressivt. Det var grönt, vackert och levande. Och billigt! Jag tillbringade bara knappt två dygn där och det var på tok för lite.
 
 
Sen har vi ju Sri Lanka, resan jag aldrig glömmer, mina drömmars ö. Dit kommer jag återkomma igen och igen, det vet jag. Jag har saknat det sedan jag satte foten på planet hem. Varje dag. När jag i jobbet en gång var på en diplomatgrej hoppade jag nästan på Sri Lankas ambassadör (som kanske inte riktigt uppskattade gesten) och så fort landet kommer på tal blir jag lyrisk. Men så länge får jag se fram emot medelhavet i augusti och kanske även en Parrantrip i september. Paris älskar jag ju med hela mitt hjärta. Ja, att resa gör livet värt att leva. Det berikar livet som inget annat. Mer resor åt folket! Och åt Jenny.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Kan inte annat än instämma! Har inte mer än kommit hem och packat upp väskan och det drar redan i restarmen igen (har iofs suttit och kollat potentiella resor under hela föregående resa, haha). Vi kanske skulle slå våra reslystna jag samman och dra iväg!
Kram

2012-07-31 @ 12:43:57
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Kan inte annat än instämma! Har inte mer än kommit hem och packat upp väskan och det drar redan i restarmen igen (har iofs suttit och kollat potentiella resor under hela föregående resa, haha). Vi kanske skulle slå våra reslystna jag samman och dra iväg!
Kram

2012-07-31 @ 12:43:59
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Miss Marie

Det känns som om det var en halv livstid sedan jag reste för skojs skull. Numera är det bara för att träffa familj o vänner som vi har haft dåligt samvete över att inte kunna träffa mer o därför måste åka nånstans, typ. Det är ju roliga resor det också, men jag saknar att sitta och fundera ut ett resemål, planera, boka o få uppleva nåt nytt!

Svar: Ah, jag förstår det. För mig är det att jag just nu inte har pengar nog till att resa, De reser jag har inplanerade är av olika anledningar inte finansierade av mig! :) (men desto tacksammare är jag). Om ni flyttar till England blir det i alla fall en resa mindre, då kanske ni kan börja nöjesresa lite mer? Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-07-31 @ 15:39:43
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Postat av: dianasdrömmar

Finns inget bättre än att resa och upptäcka nya ställen :) kram Diana

Svar: Nej det har du helt rätt i!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-01 @ 06:42:58
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Postat av: Sofia

Åh jag älskar också att resa och har faktiskt slutat använda upp all min lediga tid till att åka till Sverige, som jag brukade göra. Även om jag älskar Sverige så finns det så mycket mer att se. Sri Lanka är jag sugen på, jag har hört så mycket bra om det, men du som vet....kan man bada där? Hur är stränderna?

Svar: Om jag bodde i London (igen) skulle jag nog resa mindre! ...eller inte! :) Det går absolut att bada på Sri Lanka, stränderna är jättefina. Det var Sveriges "Thailand" på 70-talet (när min pappa faktiskt jobbade på ön) så det finns fullt med små söta beach/surf-ställen som har vaknat till liv igen sedan krigsslutet. Det är bara att maila mig om du vill ha fler tips. Jag kan aldrig sluta prata om Sri Lanka....:) När jag var där var det seglings-VM och då var jag faktiskt på prisceremonin med en Londonkille som vann silver i sin klass. ;) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-01 @ 10:24:03
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Sofia

Kul att jag kan inspirera =) Behöver nog inte ens säga att jag också är med i resenördsklubben! Sitter redan och räknar ner till nästa gång det är dags att bege sig iväg igen.

Svar: Absolut! Ska bli spännande att se vart din nästa resa tar dig!
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-01 @ 20:48:35
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Sofia

Och nästa gång du kommer hit kan jag visa dig något av mina guldkorn! =)

Svar: Åh super! Låter hur bra som helst! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2012-08-01 @ 20:51:21
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0