Kontraster





Den första bilden tog jag här i Danderyd igår när jag gick till tunnelbanan i går morse. Den andra bilden knäppte jag precis när jag hade gått upp från tunnelbanan, 5 tunnebanestopp senare. Jag förundras varje gång vilken stor skillnad det är i klimatet bara man kommer utanför tunnlarna. Helt otroligt! Jag måste säga att jag än så länge föredrar snölandskapet. Än så länge. Jag gick i Humlan på lunchen som vanligt, och där är det dock lite mer snö. Men inte alls pulsfaktor som det är här. Jag pratade med min syrra om det här och hon säger att vi har sådana klimatgränser i Bergslagen också. När hon åker från sitt hem till Universitetet kan det vara samma skillnad. För henne handlar det om 4 mil. Har ni sådana här väderkontraster där ni bor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0