Middagsklubben - Undici













Middagsklubben har växt, blivit mer seriös samt fått ett egen sida på facebook. Jag är sammankallande, då alla i klubben har mig som gemensam nämnare. Så det var jag som samordnade tisdagens middagsträff. Denna träff var en extrainsatt tillställning. Det har nämligen varit Krogveckan i Sverige. För tvåhundra riksdaler får man två rätter från en specialmeny på en rad restauranger runt om i Svedala. Eftersom vi nu är fler medlemmar i klubben gjorde jag mig inte besväret att rösta eller på annat sätt demokratiskt avgöra var vi skulle dinera. Jag använde mig helt enkelt av Krogveckans bokningssidas (bookatable.se) sökmotor. Jag valde den enligt bokningssidan populäraste restaurangen i innerstan. Valet föll då på Undici. Jag har gått förbi Undici så många gånger till och från jobbet, så jag tyckte det skulle bli spännande att prova. Jag och Mette kom tidigt och drack en varsin fördrink. Den var väldigt god, och bartendern/servitrisen som serverade den var mycket trevlig. Men sen. Vi åt tillsammans carpaccio (den godaste rätten enligt tjejerna som åt den) sotad röding med västerbottenostterrin och fänkål samt chokladganache och italienska ostar. Maten var inte bra. Det var den inte. Den andra av våra två servitriser var allt annat än trevlig, vi fick vänta allt för länge på vår huvudrätt och vi satt vid ett bord som vette mot köket och ett fult mycket mal placé bord där vi antog att personalen dinerade. Det var dessutom ofräsh toalett och de verkade ha stora problem med att många av oss inte ville dricka vin till maten eller kaffe till desserten (jag försökte dock förklara att det kanske inte passade så bra med kaffe till min ost). Nej, Undici var tyvärr en stor besvikelse. Vissa av oss - Sparris och Sandra - var ett tag nere på 2, men till slut kom vi tillsammans överrens om att det sammanlagda betyget blir 3/10. Det ska tilläggas att detta alltså var Krogveckans specialerbjudande. Men just på Undici fanns samtliga rätter även på ordinarie meny. Ett extra plus får de dock av mig för att man fick fritt med egenbubblat vatten under hela måltiden. Trevligt och miljövänligt. Annars är Undici inget Middagsklubben rekommenderar.

Undici, Grev Turegatan 30, 08-661 66 17

Trackback
RSS 2.0