Award



Söta Ellinor gav mig ett "blog award" för några dagar sedan. Detta betyder inte bara att jag har fått ett pris, utan att jag ska svara på fem frågor om mig själv. Så here we go.

1. Varför började du blogga?

Jag hade haft en tuff tid i livet och hade lite svårt att se det ljusa i livet. Jag fick tipset att skriva bloggen genom att bara fokusera på det postiva, och på så sätt se det som var var bra. Idén var att jag till slut inte skulle behöva leta efter positiva saker att skriva om, utan livet skulle vara postivt. Och det stämde. Därför älskar jag den här bloggen. Jag ser det positiva i livet och är glad att jag hade det lite tufft ett tag. Det gjorde mig till den jag är. Och jag är ganska bra. ;)

Vilka bloggar följer du?

Förutom de till höger i länklistan följer jag ett antal via bloglovin. Ibland när jag inte har haft tid att vara online har jag över tvåhundra inlägg att läsa. Bloggar är de nya glossiga magasinen.

Vilka favorit färger har du?

Svart och beige på kläder. Plussa på vit så har vi inredningsfavoriterna. Blå i största allmänhet.

Vilka är dina favoritfilmer?

Jag kan inte komma på så många så här tidigt, men Breakfast at Tiffanys är den allra bästa. Förutom det har jag väldigt blandad smak. Smöriga kärleksfilmer, sci fi-rullar, svenska kriminalare och kostymdramor i en salig blandning, kryddad med en och annan ytlig amerikansk film med massor av klichéer.

Vilka land drömmer du om att besöka?

Jag har tre drömresor. En av dem besannades i februari i år när jag åkte till Sri Lanka. De två andra är Israel och Carcasonne i södra Frankrike. Varför berättar jag en annan gång.

TACK Ellinor!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Du var väl värd denna award. Gillar din blogg och all den positiva energi du sprider. Den är verkligen en fröjd att läsa!



PS! Åker gärna med dig till Carcasonne - så mycket historia och kultur!



Kram



2011-09-29 @ 09:51:17
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Nicky

Grattis du är värd uppskattningen! :) Ha det bra! XO


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0