För EXAKT ett år sedan



...bloggade jag om hur stolt jag hade blivit när jag hämtat posten hemma hos mamma och pappa och funnit ovan visade kuvert. Att mina föräldrar arbetar för den värld jag har utbildat mig för att försöka införliva. Jag bloggade då om hur man kunde köpa julklappar där vinsten gick till välgörenhet. Såg att Ellinor gjort det samma igår. Förra året gav vi i min familj varandra småpaket. Vi skulle spara pengarna och lyxa till det tillsammans på Sri Lanka. I år har vi bestämt oss för att göra samma sak. Fast ge pengarna till välgörenhet. En tusing var ska vi donera till valfri välgörenhet. Nu är bara frågan. Ska vi alla ge till samma, då blir det ju en ganska stor summa för en välgörenhet? Eller ska vi dela upp det och hjälpa flera olika välgörenheter? Eller ska jag rent av dela upp min del bland olika välgörenheter? Ska jag se lokalt, regionalt eller globalt? Jag har naturligtvis stater, problem och situationer som ligger mig extra varmt och hjärtat att hjälpa. Jag ger redan till fem olika välgörenhetsorganisationer varje månad. Ska jag ge till någon av dem? Vilka välgörenheter/situationer skulle ni skänka till?



Kommentarer
Postat av: Sofia

Det är en riktigt bra grej! Jag tycker om att köpa små saker som har ett välgörande ändamål till mina vänner då och då.

2011-11-18 @ 09:31:36
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Ellinor

Som sagt; ingen kan göra allt, men alla kan göra något och det är viktigt att tänka på alla dem som inte lever med samma förutsättningar som vi själva.

Kram

2011-11-18 @ 15:30:01
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hej Jenny



Såg ditt inlägg hos Marie och kikade in här på din blogg. Så trevligt du skriver...gillar!



Jag arbetar för Rädda Barnen i New York och blir glad att läsa att du och din familj supportrar olika hjälporganisationer.



Trevlig helg!

Lotta

2011-11-19 @ 13:20:12
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Jenny

åh så gjorde vi i familjen för två år sedan! Jag valde bla. två projekt som svenska kyrkans internationella arbete drev då med kvinnor i indien bla. Visst, det är mysigt med julklappar men man har oftast allt man behöver ändå och julen har blivit för hetsig när det gäller konsumtion!

2011-11-23 @ 00:24:11
URL: http://vofflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0