Dagens eh....

Jag står och väntar på bussen till tunnelbanan. Jag tar en tidigare buss än vanligt, och det betyder att jag åker med samma buss som alla skolbarn. I busskuren sitter två fjortisar. Jag flinar lite för mig själv åt deras klichéight fjortisaktiga uppsyn. Stor, pösig dunjacka av det dyrare slaget, Uggs och mössa med kaninpälstofs. Plippandes på Facebook i sina ajfåner. Tills jag inser att jag också äger en sådan jacka. Och Uggs. Och också brukar plippa på fejjan när jag pendlar. Dock ingen kaninpälstofs. Ändå, skäms lite smått. Men kan ändå skratta åt det. Tills jag kliver på bussen. Där sitter sex småflickor inte mer än sju år gamla. I stora, pösiga dunjackor av det lite dyrare slaget, Uggs och med kaninpälstofsar på mössorna. Plippandes på Facebook i sina ajfåner. Eh... Allvarligt?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha händer bara i Stockholm!

2011-11-30 @ 09:34:11
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0