Fröken Brogrens veranda.













Jag måste ju börja med att bara skriva några ord om den galne skäggmannen som sköts ner i Islamabad i natt. Det är naturligtvis störst för våra vänner i det stora landet i väst, och jag är säker på att detta kommer att dominera nyheterna ett tag framöver. Jag kanske jag borde skriva ett inlägg om det. Ni vet i och med vad jag har för utbildning, etcetra. Jag lämnmar emellertid det till nyheter och politiska bloggar. Som kan kommentera det mycket bättre än undertecknad.

Istället tänkte jag berätta om mitt mycket efterlängtade besök på Fröken Brogrens veranda. Jag är inte på något sätt den första att rapportera från Brogrens. Jag vet inte hur många blogginlägg och statusuppdateringar på ansiktsboken jag läst om detta kafé. Förväntningarna var således skyhöga. Och Brogrens levererar. Trevlig personal, alla innebakverk man kan önska sig - som makroner (som jag nu lärt mig att det heter på svenska), cupcakes och annat smått och gott - mysig inredning och en fin liten uteservering. Helena, vars sällskap jag hade reserverat till mitt allra första besök, tog världens mest generösa räkmacka och jag tog mig en pistagemakron och en lavendelcupcake. Allt var till vår högsta tillfredställelse. Ett plus för laktosfri mjölk och ett litet minus för tråkig toalett. Men vad gör väl det? Värt ett besök, gott folk!

Fröken Brogrens veranda, Jakobsgatan 26, Örebro, 019-184707.

Trackback
RSS 2.0