Förändring

Jag går ju runt och väntar på stora, omskakande och strukturella förändringar i livet. Jag vill förändra i stort sett allt i min nuvarande livssituation, vilket jag också jobbar för varje dag. Jag känner att om inte förändringens vindar snart tar tag i mitt hår och smeker min lekamen, kommer jag ha svårt att fortsätta tänka positivt. Det kommer att krävas en eller annan rensning av min mänskliga hårddisk för att orka med. Men det är inte alltid de stora, omskakande förändringarna som behövs. Ofta krävs bara (i det stora perspektivet sett) små (ytliga) förändringar för att man ska känna sig "brand new". En ny mobil, ny frilla, ny outfit eller ny träningsform kan få vilken glåmig och trött person som helst att pigga på sig ibland. Min syrra tog tag i saken och mikroförändrade sitt liv. Och vad fin hon blev. Och glad!

 

I'm all for it. Och jag tänker följa min kära systers exempel. Nästa vecka är det jag som gör mikroförändringar i MITT liv. Kanske de stora följer efter. Jag lärde mig om proaktivt tänkade för länge sen. Jag är dock lite ledsen över att vi inte längre är speciellt lika...




Kommentarer
Postat av: Sandra

Wow, så fin Mia blev!

Är du kvar i Lindesberg? Många fina inlägg måste jag säga.

Kram från ett bergslagstroll till ett annat.

2010-09-10 @ 09:46:53
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com/
Postat av: Vera

Vad fint. Alltid roligt med lite nytt. Å hårfärgen är ju en sån sak som brukar vara det första steget=)

2010-09-10 @ 12:42:15
URL: http://veraprick.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad fin Mia blev i brunt, men hon passar väldigt bra i ljust också. Inte många som passar så bra i bådeoch...:)

2010-09-11 @ 09:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0