Angelina, aka SOCKER

I dag efter (det ganska svåra) före detta examensprovet gav vi oss ut på en liten socker-exkursion. Målet var Angelina. Vi var helt till oss på vägen dit och det resulterade i lite galna upptåg. Att alla tre snart är trettio och att två av oss (det vill säga inte jag) jobbar för respektive regering (Mexiko och Australien) stoppade inte oss. Paris will do that to you.







Sen var vi äntligen framme, framför oss tornade följade syn upp sig:





Vi beställde deras specialité, den varma chokladen, som mer är som gräddig chokladsås med mera grädde än någonting annat. Till det mer socker och kalorier i form av bakelser. Jag tog en marakronbakelse med kanderade violer, bladguld, choklad - och sockerkaka, färska hallon och gräddmousse. Oj, oj, oj.

















Efter vår sockerchock gick vi till intilliggande...



...som är...



Titlarna var dock mycket färgade av landet vi nu befinner oss i. Ett axplock:

    

Jag köpte emellertid en lite mer etablerad fransk titel (och författare). Mycket passande inte bara för att jag bor i Paris, utan också för att jag går i skolan där den utspelar sig samt att det är Madame Chamblas favoritförfattare.



Efteråt tyckte vi att det var dags att förbränna några av de hundratals, antagligen tusentals, kalorier vi just konsumerat. Vi gjorde det i Jardin des Tulieres.







Vissa av mina vänner har trott att jag är Ali och Alis vänner vice versa på bilder vi lagt upp på facebook. Vi tycker att det är urkul.



Jenny hög på socker. Jag vet, dags att växa upp. Men hörrni, Paris will do that to you!


Kommentarer
Postat av: Kenza

Wonderful! I see you had your raspberry macaron!

2010-05-07 @ 22:08:49
URL: http://caramelcaramelo.blogspot.com/
Postat av: anna

åh Jenny nu är det du som får ge mig en lista på alla dina bästa Paristips! vi hoppas komma iväg efter midsommar. Hur blir det för dig förresten? (när) åker du tillbaka? Skriv gärna ett inlägg om det för jag missar alltid att följa upp svaren i kommentarsfältet.

2010-05-08 @ 09:59:39
Postat av: Ferferi

Hehe vi måste ha gått om varandra där! Men jag tog ingen bakelse, been there done that och den sockerchocken kan vara förjävlig rent ut sagt. Den här gången körde jag på toast och marmelad.

2010-05-09 @ 14:37:56
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Christina

en till rolig sak är att Victor Hugo bodde på Rue du Dragon som ung... titta ut genom fönstret upp till vänster så är det små små fönster som sticker ut... det ser gammalt ut och det var i den lägenheten som han bodde.

/Christina som bodde i er lägenhet innan...vi träffades snabbt i Feb när jag hämtade mina sista saker... jag hittade hit genom Atefeh :)

2010-05-10 @ 17:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0