Printemps!!!

NU ÄR VÅREN HÄR!!! I går njöt vi av 17 plusgrader och sol. I går kväll kunde man gå i en tunn klänning och endast skinnjacka, och det var som om någon tryckt på en knapp. I skolan var alla (inklusive Madame Chamblas, som sjöng för oss) på utomordentligt bra humör, och men kunde nästan ta på den gladlynta stämningen. Tyvärr har jag och grabbarna fonetik denna veckan, så vi missade det mesta av solen då vi var tvungna att sitta i språklabbet och tjabba.



Lite fick vi njuta i alla fall, på väg bort till Vavin/Raspail.

I går gick vi lite action på Rue du Dragon. Jag bloggar om det för det var ett falskt alarm som tur var. Annars blir jag lite nervös när jag hör utryckningsfordon nu för tiden. Heta brandmän och poliser bara utanför fönstret, det är en bra vårdag det!









Kvällen tillägnades klass Débutant 07 och många från klassen slöt upp hemma hos Sarra, som bor med en utsikt över Notre Dames vackra torn och tak. Sedan vidare till gamla goda Scorpitone, börjar bli lite gammalt nu, dags att vidga vyerna lite tror jag. Jag lämnade gänget en halvtimma efter midnatt, då var de som bäst i gasen. Jag är lite för gammal känner jag. Jag snackade lite en med söt kille ett tag, men när jag insåg att jag var ÅTTA år äldre än honom så satte det spiken i partykistan. Så fick det bli en taxi hem och det är jag glad för i dag. Mår prima och är redo för en djupnykning i grammatiken för fredagstentan i morgon.





















Nu: Ekot, kaffe, frukost, plugg och sen madame Chamblas före lite fonetik.


Kommentarer
Postat av: Erika

Oj, du har ju nästan sommar ju! Själv får jag nöja mig med mina fem plusgrader :P

2010-03-18 @ 10:23:04
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Natasha

Åh, 17 grader låter ju helt underbart! Nu blev jag riktigt sugen på en Parisresa!:)

2010-03-18 @ 12:29:41
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Anonym

HAHA vad packad jag ser ut att vara på alla bilder (det var jag också)

haha men du, du är inte gammal, jag känner också sådär när jag går ut och jag är bara 22.



/Isabelle

2010-03-18 @ 15:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0