Au revoir Lindesberg!

Jaha. Då var det sista kvällen i Linde på ett tag. Skönt. Förrutom att åka bort från familjen då. Jag har ju varit i från dem i sex-sju år innan, men nu har jag ju vant mig vid att ha dem nära igen under hösten. Det har naturligtvis varit najs, men nu bli det ju lite jobbigt. Jag har i och för sig inte varit i Linde mer än två veckor i stöten, but still. Kvällen firades med middag med familjen, Gustav, Sandra och mormor.



Det serverades en hel långpanna Gino.



Den var populär.



Sen ville mamma absolut kolla på dansen på fyran. Jag har inte sett det innan, men jäklar vad underhållande den där bygg-Wille var!



Mamma-mys!



Visst är jag närmare trettio än tjugo, men jag kommer alltid vara mammas och pappas lilla flicka!





Annars hade jag och syrran en väldigt kul kväll där vi förebyggde brottslighet och rapporterade en 32-22a, eller hur var det syrran? Dessutom kirrades det med "Flat-Gian" från Schweiz. Jag har gjort det förrut för "Flat Austin" från USA. Det är en jättebra idé faktiskt. Barn i lågstadiet läser en bok om en liten kille som får en bokhylla över sig och blir platt. På så sätt kan han lägga sig i ett kuvert och åka vart som helst i världen. Barnen ritar en platt version av sig själva och sen skickas den till en släkting eller vän i ett annat land. Där tas det foton på den lille krabaten som skickas tillbaka till barnets klass tillsammans med info om landet. Krabaten själv skickas vidare till nästa land. På så sätt får de lära sig om världen. Jättesött faktiskt. Flat-Gian fick åka pulka och få en injudan till Kronprinsessans bröllop. Sen fick han åka till USA.



Flat-Gian i "pulkapacken", eller snön på en kvist i busken som det egentligen var.

Lördagen möter jag i Malmö och våren möts alltså i Paris. Hej då för denna gång Linde. Hoppas det blir ett bra tag tills nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0