Veckoslut

Fredag.





Fika med Anders the Five-Oh



Räkfrossa med mor och far



Ett glas vin, ett bubbelbad och pampering. Jag kollade på Världens Konflikter på SVT Play (måste hålla med Linde, men jag skulle inte sätta "lite" och "ibland" i samma mening som "förenklat", det är för bra betyg). Mamma kollade på Idol så sent att pappa hade hunnit gå och lägga sig och snarka så kopiöst att hon inte ville sova hos honom. I stället la hon sig hos mig och snarkade så kopiöst att jag fick flytta till en tredje destination. Good times.

Lördag



Shopping i Örebro med Kristin the saint och fika med.....









Grabbarna grus! Efter avstyrd utgång i Öret bar det av till Linde för familjemiddag och ett glas på byn med Sankta Helena. Det bjöds på hela tre (!) öppna ställen att gå till, men ett av dem kostade 100 spänn för ett rockabilly-tema, och det andra stället stoltserade med detta utanför entrén....



Så vi gick till det tredje och sista stället, som bjöd på två dansgolv, två barer, en trubadur och......





REDNEX! Som sjöng "I am a reneck woman I ain't a high class broad", vi tyckte det var passande bland alla kort-korta kjolar, brölande till trubadurens "vi är pojkarna som busar med flickornas så musar" och slagskämpande tjejer som blev utkastade. Men vi hade jättekul!





I dag blir det julskyltning och EL CLASSICO! Splendid indeed!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0