Schwitzerdütch

Precis som jag hoppats på kom det choklad med schweizarna. Inte för att det var det viktigaste då, men ändå. Vi bjöd på lokalt odlad, rökt lax. Sandrine äter tydligen inte fisk. Crap. Min saffranskaka var en hit i alla fall. Fint av dem att komma förbi när de bara hade två och en halv dag i Sverige, en hel dag gick ju att ta sig fram och tillbaka hit i detta ovädret. Vi tipsade friskt om Wasamuséet, Gamla Stan, Cosmonova och Skansen. Hoppas de hinner något av det i alla fall. Annars kom den vanliga bitterheten fram angående det fakta att jag aldrig tog och lärde mig tyska ordentligt, även om jag hade två native-speakers nära till hands. Nu går jag all in på franskan i stället.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0