A Tribute

Senare hälften av 2009 var som bekant lite tuff för Jenny Lina Carlsdotters del. Men i kris får man veta vem ens ritiga vänner är. Och gud vilka fina jag har då! Utan er hade jag inte gjort en Fenix, och I owe it all to you!

 

Kristin Jacobsson och Lotta Wijkström, ni kom till mig när jag fortfarande var en blöt pöl och gav mig världens största Nasse att sova med och världens godaste praliner att smörja min själ med. För att inte tala om rökterapi på trappan och alla fina ord.

 

Helena Andersson och Sofia Karlsson, ni kastade er i en bil med mig och körde de 120 milen fram och tillbaka till Malmö för att få hem förnödenheter till mig. Allt stöd var nästan outhärdligt fint.

 

Johan Månsson och Erik Landström, ni fick mig att inse det viktiga med livet, återfå gnistan för min framtida karriär och hjälpte mig forma min närstående framtid.

 

Linde Lindkvist, Elise Bertilsson, Carolin Andersson, Jonatan Tops, Sandra Branthammer, Anna Fahlgård, Nicolas Lahache och igen, Helena Andersson, ni har förutom en säng och mat gett mig det trygga hem jag har behövt på mitt flackande över Mellan – och Sydsverige under hösten. Alla fina samtal och fina ord var som grädden på moset.

 

Anders Lindström, för att du alltid är du.

 

Min fina syster Mia och hennes Gustav, som över en helg osjälviskt donerade tid och kraft till att flytta alla mina ägodelar hem igen.

 

Kristina och Karin, Karin Hjelmer, Veronica Riechemeier, Emelie Holm, Sophie Wallgren, Oskar Berglund,  Rickard Larsson, Pontus Bergentz, Hanna Blomgren, Vibeke Höglund, Martin Bleacher, Mattias Kristoffersson, Andrea Karlsson, Martin Henriksson, Veronica och David Larsson, Anders och Sara Lundholm, tack för alla fina stunder som allt som oftast innehöll mat eller dryck. Om jag glömt någon är det bra här, och inte i mitt hjärta. Förlåt i sådana fall.

 

Ni är alla när som helst välkomna till Paris där jag hoppas att jag kan ge ER lite tillbaka för allt ni gett mig under 2009. Bara ni inte kommer samtidigt. J Utan vänner som ni skulle jag aldrig ha haft en så fin höst!

 

God Jul och Gott 2010

 

→→HÄR←← kan ni öppna er julklapp från mig! (Det kan ta ett tag för videon att ladda).

 

 

Trackback
RSS 2.0