Flädie Mat och Vingård

 
I helgen som gick firade jag alltså bröllops- och namngivningsceremoni på Flädie Mat och Vingård. Och vilken gård sedan! Fina, fräscha, mysiga, moderna rum (som alla var uppkallade efter olika druvor), stora mysiga lokaler, pool, stora ägor och underbara promenadslingor i vingården. Och så god mat såklart. Och vin. Till förrätten fick vi deras svenska vin Solaris, och det var förvånansvärt gott. Jag vet inte, men jag fick för mig att svenskt vin kanske inte skulle vara så mumma. Men det var det! Servicen var också helt makalös. Vid ett tillfälle under middagen gick jag och satte mig bredvid bruden. Då kom en ur personalen för att fylla på glasen vid honnörsbordet. Jag bad då om påfyllning i mitt glas och skulle just peka ut vilken av de sisådär 70 stolarna i lokalen som var min. Hon bara avbröt mig artigt och utbrast "Jenny, självklart ska du få det. Jag vet var du sitter, ska jag bära över glaset hit till dig?". Jag bara stirrade. DET kallar jag service. De hade memorerat många av gästernas namn och de visste exakt vilka matpreferenser vi hade. Jag fick mat utan kött och laktos, till exempel. Det hjälpte ju också att det var circa 26 grader och strålande sol under helgen. Det kändes som om jag var i Toscana eller södra Frankrike. Lägg till sedan att man fick stora, fluffiga badrockar på sängen och fick använda spaanläggningen fritt. Och att frukosten serverades i det huset som hade flest fönster och ljusinsläpp och att vigselförrättaren stod och stekte ägg och bacon till oss när vi kom ner till frukosten (!). Om jag någonsin gifter mig ska jag verkligen överväga Flädie. Så underbart!
 

Kommentarer
Postat av: Annika

ÅH vad fint det ser ut! OCH så underbart att vara på en vingård då det stundar bröllop!!
Visste knappt att det finns vingårdar i Sverige. KUL!!
Skulle nog också vara lite misstänksam mot vin gjort i Sverige, men desto roligare att du gillade!!!

Svar: Ja det var jättegott faktiskt! Och det var helt underbart att uppleva sådan miljö i Sverige.
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-12 @ 15:43:20
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Postat av: Sofia

Gaaah jag vill också äta god mat och dricka vin snart ;-)

Svar: Snart så! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2014-09-15 @ 13:16:25
URL: http://www.intheheadofs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0