Helgkomponenter

 
Helgen började redan vid lunch i fredags, kan man säga. Tack chefen, för göttig trerätters lunch!
 
 
Efter lite klättring som AW var det dags för helgens första familjemiddag. Denna med de som är min familj genom blod. Det serverades raclette och mumsiga tunnbrödsnittar gjorda efter en liten önskan från moi (tack, pappi!). Mumsigt och mysigt. 
 
 
Lördag. Vaknade upp i syrrans dubbelsäng. Efter hundpromenad i snön: nybakade scones i syrrans svärisarnas kök. Och så systerdag hela dagen lång. Bara hon och jag. Min andra hälft. Hon som är precis som jag fast inte alls som jag på ett alldeles underbart sätt.
 
 
Lördag kväll. Bastu med tända ljus då lampan var sönder. Nu var mysfaktorn i taket. Och min onda rygg tackade mig. Sedan slumra till en timme eller så...
 
 
...för sedan var det dags att sluta dagen som den började, nämligen med mat hos syrrans svärisar. Och därmed inmundiga helgens andra familjemiddag, Denna gång med den utökade familjen. Jag var tyvärr nära att somna i tallriken på grund av alla mediciner jag proppat i mig (smärtisar för värken och postafen för illamåendet av smärtisarna, herreminge), men hann i alla fall äta den ljuvliga desserten: björnbärsparfait. Som en gräddig skogsdunge i munnen. Sedan ursäktade jag mig och gick hem till syrran för att däcka på tältsängen. 
 
 
På söndagen vaknade jag till denna syn utanför fönstret, samt ett missat samtal och ett sms från Amerikatt. Jag hade under natten blivit gudmor för fjärde gången. Detta till en liten tjej på 6lbs, 10 oz och 19 inches (vilket är ca 3 kg och 48.26 cm, blev jag varse) som fått det lite ovanliga (tror jag?) namnet Ravenna. Hipp, hipp hurra! 
 
 
Medan syrran var ute med hunden fixade jag frulle. Hennes frukostsmoothies är liiiite nyttigare än mina, om man säger så. Måste åtgärda mina egna...
 
 
När vi knappt hade hunnit smälta frukosten bjöd grannen in till semlefika. På hembakta semlor, med fortfarande ljumna bullar och egengjord mandelmassa. Ja, ni kan ju tänka er vad jag tyckte om det. Efter lite mer familjetid bar det av till Öret igen och helgen avslutades som den inleddes - med klättring. Och så var en väldigt fin helg till ända. Nästa helg kommer att bjuda på massor av okända människor i mitt hem, två middagar, massa Pariskonst och mingel. Spännande!
 

Kommentarer
Postat av: Angus

Alltså dina helger, ibland vill jag sitta som en litet troll på din axel och bara hänga med

Svar: Hahaha! Häng med en helg!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-11 @ 18:36:10
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Helena

Men åh Jenny vilken härlig helg! Hoppas du fick massa energi som räcker hela veckan! Puss

Svar: Tack fin. Puss tillbaka!
Jenny Lina Carlsdotter

2014-02-11 @ 19:37:42
Postat av: Sofie Hedman

Verkar som du haft en härlig helg! :)
KRAM

2014-02-11 @ 21:44:53
URL: http://sofiehedmaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0