Lång - men underbar - fredag

 
Jag tillbringade ett ljuvligt dygn i Sörmland! Idag mellan två (!) gudtjänster (min kyrklighet skulle vara obefintlig om det inte var för Lillmyrans prästmamma och hennes kyrkokörsjungande pappa, tur att jag samlar på mig lite fromhet med dem) bjöds det på brunch. Banan- och jordnötssmörpannkisar, scones, hemmabakade biskvier, memma (sådär gott) och ljuvligt te från Östersund bjöds det på. Och så bebisgos, allsång och dans till Bruno Mars. Bra långfredag. Jag känner alltid värme i bröstet, pirr i magen och ett bekymmersfritt huvud när jag lämnar Sörmland. Nu: popcorn, honungsrostade jordnötter och mys i soffan. Trevlig fredag, kompisar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor Engström

Wow, vilket brunchbord - ser som vanligt vansinnigt gott ut!
Verkar även som om långfredagen var en riktigt fin dag för fröken Carlsdotter ;)
Kram

Svar: Jajjamen, helt underbar långfredag! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-30 @ 11:31:35
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0