Jobblunch

 
Det här med jobblunch är ju inte helt helt fel, alltså. Det är ganska gött att bli bjuden på lunch och man får ju hur mycket som helst gjort under trevliga förhållanden. Det kanske inte är så bra om man jobbar för mycket att aldrig få en paus, men det är ju ingen risk för oss som jobbar statligt, höhö. Nej, men jobblunch då. Vi har en restaurang i anslutning till vårt kontor som varje dag severar trerätters i bufféform. Jag har tidigare varit där en gång och igår hade vi jobblunch där i ett privat rum. Perfekt! Och gott, då... Ska nog boka in fler jobbluncher framöver...
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ser ut som en lunch helt i min smak - ost, kex och lite sötsaker på det ;)
Håller dock med dig om att gemensamma fika- och eller luncher inte skall underskattas i jobbsyfte. Ofta får man då tillfälle att bolla andra tankar och idéer än de som utbyts mellan skrivborden (mailen om man är lat och inte orkar gå)
Önskar dig en fortsatt fin dag!

Kram

Svar: Ja, precis. Och när det gäller möten över lunch så tycker jag man jobbar bättre tillsammans med god mat än i ett tråkigt mötesrum med maskinkaffe! :) Tur att de har råd att kosta på oss det då och då.... Jag önskar dig detsamma!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-12 @ 15:45:15
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Christine&Paris

Oh, gott! Vi brukar ha fredags-apéro med Prosecco och snacks. Inte fel det heller ;)

Svar: Verkligen inte! Låter super!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-12 @ 22:52:33
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Lotta i USA

jag är på fel lunchställe ser jag ;)

Det är amerikas baksida att man ofta sitter framför datorn och slevar i sig något. Fika är NON EXISTENT. Imorgon har jag tur för då ska jag äta lunch ute, på krogen :-)

KRAM och tack för underbara ord som du skrev hos mig!!!

XOXO

Svar: Haha, kom hit och ät vetja! :)
Tack själv fina du! Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-03-13 @ 03:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0