Cherry on top


Utanför min kontorsbyggnad finns massor med körsbär och bigaråer. Svarta, röda och orangea sorter. Jättemumsiga. I veckan gick jag och några kollegor på lunchrasten runt och finkammade träden på de söta bären. Jag tyckte det var konstigt att plantera en massa körsbärsträd utanför en statlig myndighet men min kollega kom på att det nog var för de vackra blommorna på våren (som jag , sorligt nog, aldrig lade märke till). Det kan ju stämma. I alla fall. Träden är fulla med bär och vi planerar att plocka med lite mycket med oss hem innan semestern. Har ni körsbärsrecept på lut? Hit me!
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej lovely!

Vad gott med körsbär och bigaråer - plocka massor!

Saknat dig!

KRAM

Svar: Detsamma Lotta! Härligt att du är tillbaka i bloggosfären! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-07-11 @ 15:25:59
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Jag är nog en av få som faktiskt inte tycker om körsbär...I alla fall gjorde jag inte det som barn och jag har i vuxen ålder inte kommit mig för att prova igen ;)

Svar: Oj! Det är bland det godaste jag vet! Du kanske ska ge det ett nytt försök? :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-07-11 @ 15:56:21
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0