Tranan

 
Tranan är en riktig klassisker. En klassiker som verkar hålla sig kvar och få uppdaterad hipphet hela tiden. Tranan har funnits sedan 1920-talet och är inte på något sätt gammal och mossig. Här blir man serverad på rödvitrutiga dukar av trevlig personal i en mysig miljö. Jag hade faktiskt aldrig tidigare dinerat här, utan bara tagit ett glas. Nu var vi ett gäng på sex personer och alla gav samma omdöme: jättegod mat och jättestora portioner. Två tummar upp! I vårt sällskap åts det bland annat Wallenbergare, Biff Rydberg och råraka, alla från Tranans klassiska rätter. Alla får som sagt två tummar upp. Jag mumsade på den bästa rårakan jag någonsin ätit. Perfekt sälta och krisphet och perfekt mängd tillbehör. 9 av 10. Om jag hade valt kalixrom istället för den billigare versionen hade betyget med största sannolikhet landat på en halv eller hel poäng till. Om du är i Hufvudstaden är Tranan värt ett besök - en institution bland Stockholms restaurangutbud. Dessutom ligger tunnelbanan (Odenplan) bara några steg från ingången och partystället Cliff Barnes bara runt hörnet. Som bäddat för en helkväll!

Restaurang Tranan, Karlbergsvägen 14, 08-52728100
 

Kommentarer
Postat av: sara

Ser jättegott ut =)

2013-01-27 @ 18:57:51
URL: http://saaraaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0