Semmelkvinnan - The Coffee

 
Igår slog semmelkvinnan - det vill säga jag - till igen och tog ett stickprov på The Coffee i Mariebergs Galleria. Redan när semlan kom förstod jag att den inte skulle få högsta poäng. Den såg lite....medfaren ut. Sliten. Kanske hade den stått länge i montern. Bullen var inte så spänstig som man önskar, utan trycktes ihop när man bet i den. Dessutom smakade den alldeles för lite kardemumma. Grädden var på något sätt också smaklös - inte riktig grädde måntro? Mandelmassan ver emellertid väldigt smarrig, tyvärr var den dock inte alls utspridd utan låg i en klump i mitten av bullen. Locket var ganska tjockt även om det inte såg ut så vid första anblicken, och dessutom mumsigt. Det tar upp betyget något. The Coffees semla får 2 av 5 poäng.
 
The Coffee, Marieberg Galleria, Örebro, entréplan, 019- 22 54 55
 

Kommentarer
Postat av: Lotta i USA

Underbart.

Semlor och bullar måste alltid testas.

Jag kan se att det här en tvåa. För lite kärlek och omsorg bakom den här, snabbproduktion på något vis. Ja, medtagen efter en dag i montern. Bra att mandelmassan var god och att locket var mumsigt ;)

xx


Svar: Ja, jag tar detta på största allvar. Så många ställen som möjligt ska testas! Har sett på facebook att jag inte är ensam. En fb-väns vän hade provat ÅTTIO ställen i Gbg....Så många semlor kan jag inte äta... :) Kram
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-14 @ 19:12:00
Postat av: Anonym

Jag vill vara med och prova semlor!!

Svar: Absolut! Vart ska vi gå?
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-14 @ 19:55:33
Postat av: Angus

Det va jag som skrev..

2013-01-14 @ 19:56:02
URL: http://angusfoto.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag ska få äta årets första semla i morgon på Scandi Kitchen här i stan. Kommer definitivt blogga om det ögonblicket, semlor är ju det bästa som finns.

Svar: Mums! Jag har aldrig varit där. Är det den som ligger på Golden Square? Har varit utanför. :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-15 @ 00:20:43
URL: http://withsofia.wordpress.com
Postat av: Sofia

Nej det du tänker på är nog Nordic Bakery som är finskt. Scandi Kitchen ligger på Great Titchfield Street, ett mekka för oss Londonboende skandinaver!

Svar: Ah, ok. Ja, jag förstår att det blir en viktig plats när man har hemlängtan. Eller semmelängtan! :)
Jenny Lina Carlsdotter

2013-01-15 @ 12:33:16
URL: http://withsofia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0