Semmelkvinnan: Sammanfattning 2013

 
Elva semlor blev det. Och nu känner jag att jag är färdig. Egentligen ville jag prova Fröken Brogrens Veranda också, speciellt då den vunnit Arlas semmeltest. Men när vi skulle testa där så var semlorna slut. Så det får bli nästa år. Jag har dessutom ätit säkert 6-7 semlor utanför testet, så nu har min lilla mage sagt åt min hjärna att det får vara nog för i år. Ok. Det har ju varit mycket, mycket roligt att testa semlorna! Jag skulle vilja ändra ett betyg. Konditori Vasa var den första semlan jag testade. Och den fick bara 3,5. Så här i efterhand (jämfört med alla de andra semlorna) måste jag lyfta upp den till 4 poäng. Vem vann då? Jo, Jeremiabageriet! Spring dit för Guds skull, de är jättemumsiga. Här är hela listan (se alla test mer ingående i den HÄR kategorin): 
 
4,5
Jeremiabageriet
 
4,25
Bageri Bullvivan
 
4
Konditori Vasa, Café Java, Jakob's Konditori
 
3,5
Ingeborgs
 
3
Lill-Annas Bageri, Malins Hembageri
 
2,5
Hälls konditori
 
2
Sveas Pâtisserie, The Coffee
 
Det var det! Vad ska jag nu testa, måntro?
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta i USA

Det här inlägget var nästan skrivet för mig känns det som ;)

Underbart. Jag ska börja testa bullar tror jag. Skulle köra semlor om det fanns några här. 4,5 på Jeremiabageriet är ju toppbetyg. Vet dem om det?

Nu blir jag akut sugen!

KRAM och ha en fin helg xx

Svar: Nej, jag kanske ska berätta det för dem? :)
Trevlig helg Lotta! Kram!
Jenny Lina Carlsdotter

2013-02-22 @ 03:52:13
Postat av: Anonym

om mdn går på vilken som ser godast ut vinner 4 eller 10 :)

2013-02-22 @ 06:44:23
Postat av: Liie

Frestande inlägg! Älskar semlor.

2013-02-23 @ 19:57:31
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0